People First

Learning Together

 
                          
Workshop
 



Workshop în domeniul resurselor umane-Timişoara 2009
Universitatea de Vest 
Timişoara
 Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor
 
 
’’HR MANAGERII ÎN PERIOADA DE CRIZĂ ECONOMICĂ, PROBLEME ŞI SOLUŢII’’
 
 
 
 
 Coordonatori proiect:Conf.Univ.Dr. Denisa Abrudan
                                    Prof.Univ.Dr.Emilia Novac
 

În România, organizaţiile se confruntă cu o serie de probleme. Din această perspectivă, managerilor HR le revine o  sarcină dificilă pentru a propune soluţii noi care să transforme aceste probleme în oportunităţi,  oportunităţi de care să beneficieze actorii individuali şi colectivi din mediul organizaţional românesc.

Un studiu realizat în companiile din Europa ” Creating people advantage in times of crisis” în perioada noiembrie 2008 – ianuarie 2009 de către The Boston Consulting Group (BCG) şi Asociaţia Europeană a Managementului Oamenilor (EAPM) arată că principalele preocupări ale managerilor de resurse umane în perioada actualei recesiuni economice şi acţiunile ce trebuie întreprinse pentru a preîntâmpina efectele crizei economice globale vizează 7 provocări considerate critice:managementul talentelor, dezvoltarea abilităţilor de leadership, planificarea strategică a resurselor umane, implicarea şi motivarea angajaţilor, evaluarea performanţei angajaţilor, managementul schimbăriişi consolidarea unor organizatii centrate pe procese de învăţare continuă.

Din această perspectivă, Workshop-ul  de bune practici în domeniul MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ’’HR Managerii în perioada de criză economică, probleme şi soluţii’’  şi-a propus să prezinte într-un mod interactiv practici de resurse umane din diferite companii legate de problemele existente pe piaţa muncii în plină perioadă de criză economică dar şi posibile strategii de dezvoltare pe termen lung şi de răspuns la situaţia economică actuală de către specialişti recunoscuţi din mediul academic şi de business.

Realizatori proiect:

conf. univ. dr. Denisa Abrudandenisa.abrudan@gmail.com

prof. univ. dr. Emilia Novacemilia.novac@feaa.uvt.ro

prof. univ. dr. Alexandru Bugleaalexandru.buglea@feaa.uvt.ro

Temele şi speakerii workshop-ului au fost:

·     Excelenţa în  Managementul  Resurselor  Umane  & Lansare DVD- conf.univ.dr. Denisa Abrudan

  • Criza, arma principală a vânătorilor de resurse umane- Gabriel Racz, Training&Development Manager Profi Rom Food S.R.L.
  • Managementul talentelor- Răzvan Ogîrcin, firma de consultanţă HR: AIMS Timişoara
  • Ce înseamnă să fii Manager în perioada de criză- Răzvan Ogîrcin, firma de consultanţă HR: AIMS Timişoara
  • Metode şi tehnici de motivare şi retenţie a angajaţilor în perioada de criză-o reală provocare pentru HR Managerii  dr.Adriana Bădescu, Managing Partner, firma de consultanţă HR: A&C Consulting Centre Timişoara
  •  Rolul tinerei generaţii în societatea românească  contemporană -conf.univ.dr. Nicolae Ţăran
 
Invitaţi: prof.univ.dr. Ioan Talpoş- rector Universitateade Vest Timişoara,prof.univ.dr. Alexandru Buglea- director Şcoala Masterală, prof.univ.dr. Emilia Novac- director program masteral: Managementul resurselor umane, prof.univ.dr.Nicolae Bibu-şef Catedra de Management, conf.univ.dr. Nicolae Ţăran - Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest Timişoara, traineri:Răzvan Ogîrcin- AIMS Timişoara, Gabriel Racz- Profi Rom Food S.R.L., dr.Adriana Bădescu- A&C Consulting Centre Timişoara.
 
 
 
Grup ţintă: Masteranzi, studenţi, absolvenţi din domeniul managementului şi nu numai, practicieni din domeniul resurselor umane, din domeniul psihologiei muncii şi organizaţionale, cadre didactice interesate de dezvoltare profesională şi personală.

 

Rezultate obţinute

’’Oamenii talentaţi trebuie să ştie în ce mod rolurile lor se potrivesc în lanţul valorii, astfel încât să exceleze în jobul lor şi nu să realizeze activităţi rutiniere’’.

 

Obiectivul  workshop-ului HR MANAGERII ÎN PERIOADA DE CRIZĂ ECONOMICĂ, PROBLEME ŞI SOLUŢII a fost atins: atât trainerii cât şi cadrele didactice implicate au oferit participanţilor expertiza necesară pentru designul, conducerea şi îmbunătăţirea proceselor HR din organizaţii.

Beneficiind de o participare excepţionalăpeste 140 de participanţi(masteranzi, studenţi, oameni de afaceri, cadre didactice), această primă ediţie a workshop-ului HR a dorit să prezinte o nouă filosofie referitor la performanţa în organizaţii din perspectiva resurselor umane.

Ideea pe care s-a construit acest eveniment HR este că în prezent, organizaţiile ce obţin performanţe sunt cele ce schimbă esenţa modului în care sunt făcute afacerile şi dau un nou înţeles noţiunii de relaţie: angajat-angajator. Astfel, contractul psihologic tradiţional încetează să mai funcţioneze, iar organizaţiile prezentului îşi protejează angajaţii mult mai puţin ca înainte.

În prezent, securitatea postului este dată de performanţa individuală şi seturi de competenţe. Cultura posturilor pe viaţă s-a încheiat.

Practic, apare o nouă relaţie: angajat-angajator, relaţie ce îi încurajează pe angajaţi să devină tot mai competitivi prin asumarea de noi responsabilităţi pentru dezvoltare individuală.

Spiritul competitiv şi dorinţa de a învinge, deschiderea faţă de nou, faţă de schimbare, promovarea proiectelor inovative, preocuparea dominantă către calitate şi excelenţă devin principalele caracteristici  ale angajaţilor ce obţin performanţe.

Astăzi, mai mult ca oricând, Managerii de resurse umane înţeleg că performanţa se obţine numai dacă percep RESURSELE UMANE ca O FORŢĂ, ca o RESURSĂ STRATEGICĂ reuşind să  creeze şi să dezvolte pattern-uri  mentale prin care oamenii din organizaţii devin din simpli executanţi, adevăraţi protagonişti ai acţiunilor întreprinse.
 
Angajaţii vor dori în aceste condiţii să fie competenţi , responsabili şi motivaţisă genereze valoare adăugată oricărei organizaţii.
 
 Acestea au fost ideile emise în cadrul acestui workshop iar mesajul final transmis tuturor participanţilor poate fi sintetizat astfel:
 
Provocările curente ale pieţei muncii determină o presiune mai mare asupra angajatorilor fie în ceea ce priveşte păstrarea celor mai buni angajaţi, fie în privinţa selectării celor mai buni candidaţi în cazul unor angajari necesare.

Este obligatoriu astfel să fii foarte bine pregătit pentru a rămâne în competiţie în contextul în care  mii de candidaţi sunt dornici să-şi facă loc pe piaţa muncii.

Trebuie, deci, să fii cel mai bun pentru a fi păstrat în companie şi a evita lista neagră a  concedierilor.

 TESTIMONIALE

Mihaela Condratovici- masterand FEAA, UVT

’’Acest workshop a fost Excepţional!!! S-a dorit să se ofere o altfel de experienţă studenţilor faţă de cum sunt obişnuiţi în şcoală (trying to make a difference), iar aceştia au reacţionat pe măsură, demonstrând ceea ce ştiu, că vor,  pot, le place si că merită să li se organizeze astfel de evenimente!

Un mare BRAVO pentru doamna Denisa, iar succesul evenimentului este evident! În cele câteva ore (până în târziul nopţii) am beneficiat de prezentări interesante, intervenţii utile, traineri carismatici, sesiuni de Q&A care au ridicat sala în picioare, chiar şi o tombolă la final care a umplut sala de zambete şi veselie.

Practic noi toţi care am participat - traineri, profesori, studenţi, masteranzi, oameni din business- am ieşit câştigători de pe urma acestei experienţe şi cu siguranţa ideea descoperirii talentului îi va urmări ceva timp pe mulţi dintre cei care au fost prezenţi, precum şi dorinta de a depăşi propriile limite, reflectarea la toate răspunsurile primite şi bineînţeles noile semne de întrebare pe care le-a stârnit aflarea noilor informaţii, la care sperăm să găsim răspuns la următoarele ediţii.’’

 Cristina Sima- absolvent FEAA,UVT

’’În viaţă, dacă îţi pasă unde vrei să ajungi, contează pe unde alegi să o iei. Dacă nu îţi  pasă, atunci nu mai contează, poţi să o iei pe oriunde! Contează dacă alegi să faci Pasul Înainte sau Pasul Înapoi. Diferenţa între un Pas Înainte şi unul Înapoi este foarte mică din punct de vedere mental, dar foarte mare din punct de vedere al consecinţelor. Pasul Înainte, face diferenţa în viaţă. Te dezvoltă, te conduce către fructul dorit , te lasă să-l culegi şi să te bucuri de el. Totul este să alegem să fim cei mai buni, să îndrăznim să visăm şi să transformăm visul în realitate prin muncă, talent, pasiune şi dăruire.

Acest workshop reprezintă un important Pas Înainte pentru oricare dintre noi."

Boboescu Romina- masterand MRU an 1 

’’Felicitări! Workshop-ul de resurse umane a fost un real succes. Felicitări, de asemenea, pentru lansarea DVD-ului dvs. care ne-a impresionat pe toţi ! Continuaţi tot aşa, un public la fel de numeros vă va susţine întotdeauna!’’
 
Ana Maria Alda-masterand FEAA, UVT

’’Este foarte greu să găseşti un cuvânt care să descriere evenimentul de aseară. Dacă totuşi ar fi să îl descriu aş spune FABULOS: de la  modul de organizare până la premiile oferite pentru  traineri. Aşteptăm cât mai multe evenimente de acest gen.’’

Mariana Botez- Manager operaţiuni Aktual Evolution Group S.R.L        

’’A fost EXCELENT. (...)Mă bucur nespus că se întâmplă astfel de evenimente în cadrul facultăţii şi sper din tot sufletul că cei ce participă la astfel de event-uri să înţeleagă importanţa acestor  workshopuri.

Astfel de traininguri costă pe piaţa muncii câteva mii de euro şi nu dau posibilitatea oricui să participe la ele. Trainer-ii au fost de nota 10, reali şi adaptabili situaţiei, un lucru deosebit de important în ziua de azi.

Organizarea a fost motivantă şi atractivă. Cu siguranţă că cei care nu au fost prezenţi acum şi-ai fi dorit să fi fost, iar cei care au fost prezenţi îşi doresc multe astfel de evenimente. Totul a fost făcut în stil de înaltă clasă.  Orice cuvânt este de prisos, deoarece doar prezent acolo poţi simţi senzaţia reală dată de un astfel de eveniment.

Trăim în România dar acest workshop este de nivel international! Merită susţinut!’’

Amalia Luisa Mitrulescu Păişeanu-absolvent FEAA, UVT 
 
 ’’Totul a fost excelent. Acest eveniment a atras ca un magnet un public numeros şi a reuşit să scoată la iveală ceea ce avem mai bun în noi.’’


 




PROIECTE DE SUCCES 
Proiect internaţional Olanda-România PROIECTUL INTERNAŢIONAL ''BRINGING CULTURES TOGETHER''
Domeniul: MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE a –V- a Ediţie
 
Grup ţintă: • Studenţi români şi olandezi interesaţi de aprofundarea domeniului Managementului Resurselor Umane
                  • Cadre didactice interesate de monitorizarea şi asistarea studenţilor în acest proiect intercultural şi de    dezvoltarea colaborării între cele două Universităţi.
 
Obiectivele proiectului sunt: 
            1. Dezvoltarea profesională în domeniul managementului resurselor umane, 
            2. Compararea practicilor de managementul resurselor umane din România şi Olanda, 
            3. Oferirea studenţilor români a unei oportunităţi de formare într-un mediu intercultura
 
OPENING CEREMONY ON THE INTERNATIONAL PROJECT : BRINGING CULTURS TOGETHER HOLLAND-ROMANIA
 
VIZITĂ LA COMPANII